Publicerad i gratismaterial, lärararyrket, musik, skolstart

Kalendrar och almanackor

Nu i skolstartstider är almanackor, kalendrar och planeringar högaktuella. Det finns en hel del lärare som gör snygga månadsblad och planeringar. Några exempel på dessa är kalendrar från frokencissi, Marinas klassrum och Ullis skolsida – alla gratis på Skolmagi.

blankettbanken.se finns också en mängd olika kalendervarianter men med mindre piff – helt gratis. En ritvariant skulle kunna passa för att låta eleverna måla egen bild vid varje ny månad. Det finns också en redigerbar med möjlighet att lägga in egna bilder.

För musiklärare finns också lite smått och gott som tomma notblad samt några specialare för piano, gitarr och bas. (Inte direkt kopplat till kalendrar men finns på samma sida.)

Jag har redan skrivit om min nya almanacka men faktum är att jag också beställt en liten privat kalender från personligalmanacka.se. Detta trots att man helst ska ha allt samlat på ett och samma ställe. Jag köper det argumentet men inser också att jag inte kommer vilja dra med min stora fina jobbalmanacka i A4-storlek överallt… Så jag får helt enkelt dubbelskriva i grova drag i den lilla men då kunna ha med den lilla i en mindre handväska på diverse träffar och möten. Blir till att utvärdera om ett år.

Lämna en kommentar